Bakoma wdrożyła system kontrolingowy oparty na produktach Oracle
Bakoma sp. z o.o. zakończyła wdrożenie systemu kontrolingowego, opartego na produktach serii Oracle Hyperion; projekt został zrealizowany przez Codec, partnera Oracle Polska.
Oracle Polska poinformował, że od początku kwietnia 2012 roku w firmie Bakoma sp. z o.o. funkcjonuje system kontrolingowy, w którym wykorzystane zostały narzędzia Oracle Hyperion Planning, Oracle Hyperion SmartView for Office oraz Oracle Data Integrator. System stanowi główne źródło raportowania oraz analiz w Spółce.
Oracle Hyperion Planning odpowiada za planowanie roczne, prognozowanie sprzedaży w perspektywie miesięcznej, raportowanie oraz analizy biznesowe. Moduł Oracle Hyperion SmartView for Office jest wykorzystany jako narzędzie bieżącej pracy analityków oraz aplikacja do raportowania.
Głównym systemem transakcyjnym z którego system pobiera dane jest system klasy ERP Oracle JD Edwards. Integracja obu systemów została zrealizowana przy wykorzystaniu narzędzia Oracle Data Integrator, który odpowiada za zaawansowane przetwarzanie i filtrowanie danych w zbudowanych interfejsach do systemu źródłowego.
Stworzony system w zakresie raportowania i analiz bazuje na sprawozdaniach Rachunku zysków i strat, Bilansu oraz Przepływów Pieniężnych, a dodatkowo na specyficznych modelach, takich jak: Produkcja, Koszty stałe, Zakupy oraz Warunki handlowe, rabaty oraz koszty reklamy i marketingu. Aplikacja automatyzuje integrację danych rzeczywistych z systemu Finansowo-Księgowego, umożliwia naliczanie rezerw, automatyczne przeliczanie prognoz oraz alokację wyników.
System planuje i raportuje pełen zestaw sprawozdań finansowych z możliwością raportowania danych rzeczywistych do poziomu szczegółowości w podziale na Klienta, Miejsce Sprzedaży oraz Produkt.
Wypowiedzi towarzyszące
„Produkty Oracle nie są nowością w systemach informatycznych Bakomy”
komentuje Marek Rulak, Hyperion Services Manager w firmie Codec Polska.
„Przez wiele lat procesy kontrolingowe były wspierane przez Hyperion Essbase, firma jest także użytkownikiem systemu JD Edwards, od kilku lat będącego w ofercie Oracle. Wybór narzędzi Oracle do systemu kontrolingowego był zatem naturalny, także z uwagi na zapewnioną dobrą współpracę z głównym systemem transakcyjnym. Klient zaufał także doświadczeniu naszych konsultantów, którzy współpracują z firmą Bakoma już od ponad 10 lat”.
„System kontrolingowy w obecnej postaci udowodnił już swoją wielką przydatność i przyniósł firmie Bakoma wiele korzyści”
powiedziała Laura Klaus, Kierownik Działu Kontrolingu Finansowego firmy Bakoma sp. z o.o.
„Dzięki tej aplikacji nastąpiło zwiększenie szczegółowości analiz, a także znaczne skrócenie czasu poświęcanego przez zespół kontrolingu na obsługę procesów, dzięki automatyzacji procesu zasilania danych. Uzyskaliśmy także zwiększenie szczegółowości analiz w obszarach planowania i budżetowania oraz raportowania „.
Artykuł ten ukazał się w Pulsie Biznesu oraz na stronie Business Intelligence Portal.