Jak wspierać zespoły finansowe w procesie budżetowania oraz prognozowania?
Ograniczenia systemów zastanych w wielu przedsiębiorstwach sprawiają, że tworzenie budżetów i prognoz jest możliwe tylko przy dużym wsparciu działów IT lub przez nielicznych pracowników biznesowych, posiadających zaawansowaną wiedzę z obszaru IT. Prace te są ponadto czasochłonne, podczas ich wykonywania nie trudno o pomyłkę, stąd też jak pokazuje rynkowa praktyka wykonuje się je zwykle raz do roku, co czyni cały proces nieefektywnym i niespójnym.
SharePoint 2013 pozwala znacząco go usprawnić. Połączenie usług MS Excel, SQL oraz SharePoint zapewnia szeroki dostęp do generowanych w czasie rzeczywistym usług Business Intelligence oraz raportowania.
Program stwarza przedsiębiorstwu możliwość wyszukiwania, uzyskiwania dostępu i porównywania kluczowych dla jego funkcjonowania danych operacyjnych, finansowych czy też dotyczących efektywności z wielu źródeł czy też działów jednocześnie. Pozwala także tworzyć zaawansowane, intuicyjnie interpretowalne wykresy i pulpity z widokiem odpowiednich informacji.
Procesy budżetowania oraz prognozowania mogą zostać także powiązane ze zautomatyzowanymi przepływami pracy, co pozwala dedykowanym pracownikom bardziej efektywnie odpowiadać na zmiany w budżecie i akceptować kolejne wydatki.
Dzięki wykorzystaniu SharePoint 2013 poprawiona zostaje zatem stabilność oraz skrócony czas wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.
Chcesz dowiedzieć się więcej – wybierz link.