Polscy konsultanci IT najlepsi w Europie
Codec uruchomił w Warszawie centrum kompetencyjne konsultingu pod nazwą Consulting Center of Excellence (CCE). Nowa struktura została wyodrębniona jako część polskiego oddziału grupy. Podstawowym zadaniem centrum będzie wsparcie procesów wdrożeniowych realizowanych przez wszystkie europejskie oddziały grupy Codec, a także pomoc w rozwiązywaniu najbardziej skomplikowanych problemów wdrożeniowych. Wybór Polski na lokalizację centrum podkreśla kompetencje polskiego zespołu konsultantów informatycznych.
Międzynarodowa grupa informatyczna Codec z siedzibą w Irlandii uruchomiła w Warszawie centrum kompetencyjne konsultingu pod nazwą Consulting Center of Excellence (CCE). Nowa struktura została wyodrębniona jako część polskiego oddziału grupy. Podstawowym zadaniem centrum będzie wsparcie procesów wdrożeniowych realizowanych przez wszystkie europejskie oddziały grupy Codec, a także pomoc w rozwiązywaniu najbardziej skomplikowanych problemów wdrożeniowych. Wybór Polski na lokalizację centrum podkreśla kompetencje polskiego zespołu konsultantów informatycznych.
Codec specjalizuje się w rozwiązaniach wspomagających procesy budżetowania, planowania, konsolidacji finansowej, rachunkowości zarządczej i sprawozdawczości finansowej. W ostatnich miesiącach grupa wprowadziła także rozwiązania, które pomagają dużym organizacjom w planowaniu strategii i bieżącej kontroli jej realizacji. Przy wdrożeniach tego typu systemów konieczna jest nie tylko wiedza informatyczna, ale również bardzo ważnym czynnikiem jest rozumienie mechanizmów biznesowych, intuicja menedżerska oraz znajomość aktualnie obowiązujących wymogów rachunkowości.
Zdaniem Ronana Stafforda, prezesa grupy Codec „Polski oddział ma obecnie najbardziej rozbudowany strukturę spośród wszystkich europejskich przedstawicielstw grupy Codec. Jednocześnie pracuje w nim najwięcej konsultantów z wieloletnim doświadczeniem, które w przypadku wielu wdrożeń w innych krajach okazuje się bezcenne. Wierzę, iż poprzez stworzenie centrum kompetencyjnego w Warszawie uda nam się usprawnić procesy wdrożeniowe we wszystkich krajach, do których docieramy z naszą ofertą.”
Wybór Polski na lokalizację centrum kompetencyjnego bezpośrednio wiąże się z doświadczeniem polskiego zespołu konsultantów. Polski oddział Codec Systems istnieje już niemal dziesięć lat i ma na swoim koncie poważne wdrożenia w takich firmach jak PKO BP, Bank BPH, Elektrociepłownie Warszawskie, Agora, PTC ERA, Polkomtel czy PLL LOT. Konsultanci z CCE koncentrować się będą na modelowaniu systemów w taki sposób, by optymalizowały one zachodzące procesy w obszarach budżetowania, planowania, konsolidacji finansowej i sprawozdawczości zarządczej. W pierwszych dniach funkcjonowania, do centrum trafił problem optymalizacji obiegu informacji przy powyższych procesach, z jakim spotkano się u lidera telekomunikacji w Irlandii, firmie EIRCOM. Na podstawie prac zespołu udało się skrócić czas obliczeń w ramach tego projektu ponad stukrotnie.
Rozwiązywanie tego typu problemów to nie jedyne zadanie, jakie stoi przed CCE. Polacy będą również odpowiedzialni za rozwój funkcjonalności systemów oferowanych przez grupę Codec.