Kokpity menedżerskie

Rozwiązania

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji o naszych rozwiązaniach, usługach, czy doświadczeniach - zapraszamy na bezpłatną konsultację.

Kokpity menedżerskie

Monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) pozwala szybciej reagować na zdarzenia, wspierając podejmowanie trafnych decyzji. Kokpity dostarczają użytkownikom informację przefiltrowaną i spersonalizowaną w kontekście ich tożsamości, funkcji lub roli (przy zachowaniu reguł bezpieczeństwa). W zależności od potrzeb i roli pozwalają mierzyć, analizować i oceniać wyniki jednostek biznesowych, działów czy pracowników. Dobrze zdefiniowany system mierników wspomaga organizację w osiąganiu celów długookresowych. Opracowanie zestawu kluczowych wskaźników pozwala szybko reagować na niekorzystne tendencje w otoczeniu oraz wewnątrz organizacji.


Dashboard w kryzysie wieku średniego. Czy tradycyjne pulpity menedżerskie są już bezużyteczne?


Value Based Design – najlepsze praktyki w zakresie projektowania dashboardów

Bogaty, interaktywny interfejs użytkownika sprawia, że prezentacja danych jest intuicyjna, właściwa i łatwa do interpretacji. Ponadto, alerty i zaawansowana nawigacja kierowana, pozwalają użytkownikom na lepsze zrozumienie informacji i podjęcie adekwatnego do sytuacji działania. Dzięki temu odbiorcy raportów zawsze są naprowadzani na właściwe i efektywne decyzje biznesowe znacznie poprawiające wydajność przedsiębiorstwa lub instytucji.

Infor EPM dashboard

Przykładowy dashboard – program Infor EPM

Power BI - Dashboard

Przykładowy dashboard – program Microsoft Power BI

Cogit od ponad 30 lat wspiera swoich klientów w zakresie doradztwa i wdrażania rozwiązań Business Intelligence. Dysponujemy w tym zakresie wiedzą, praktyką i referencjami pozwalającą na dobór i wdrożenie rozwiązań czołowych producentów rozwiązań tej klasy.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na kokpitów menedżerskich skontaktuj się z nami drogą mailową info@cogit.pl lub zadzwoń pod numer telefonu +48 22 496 60 00.

Kokpit menedżerski – korzyści z wdrożenia

Kokpity menedżerskie stanowią narzędzie, które przekształca surowe dane w łatwo przyswajalną, rzeczową informację. Dzięki temu analiza danych jest znacznie łatwiejsza – wskaźniki KPI są zaprezentowane w sposób jasny i czytelny. Kokpit menedżerski często jest rozbudowany o wykresy i wizualizacje, które są znacznie łatwiejsze do interpretacji niż suche liczby.

Na wdrożeniu kokpitu menedżerskiego korzystają pracownicy na każdym szczeblu – od osób w kadrze zarządzającej, przez menedżerów i szeregowych pracowników. Dzięki nim zarządzanie informacjami jest lepsze, co pozwala szybciej podejmować decyzje. Poprawia się także efektywność operacyjna – łatwiej zidentyfikować obszary wymagające ulepszeń lub optymalizacji.

Pulpit menedżerski – kompleksowe wdrożenie nowoczesnego dashboardu

Każdy dashboard zarządczy opiera się na danych. Pozwala przedstawić je w sposób rzetelny i czytelny. Jednocześnie każdy kokpit menedżerski pozostaje bez tych danych bezużyteczny, dlatego w Cogit świadczymy kompleksowe usługi business intelligence. Nie tylko zaprojektujemy dla Ciebie kokpit zarządczy dopasowany do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Świadczymy także usługi takie jak hurtownia danych, które integrują dane pochodzące z różnych miejsce. Kluczowe dla Twojej firmy informacje przestają być przechowywane w arkuszach Excel, a są przechowywane w starannie zaprojektowanej bazie danych.

Firmy, które chcą poprawić zarządzanie danymi, mogą skorzystać z rozwiązań takich, jak master data management, które pozwalają utrzymać najwyższą jakość danych. Wysoka jakość przetwarzanych informacji sprawia, że kokpit menedżerski zawiera tylko starannie wyselekcjonowane dane. A to umożliwia podejmowanie jeszcze lepszych decyzji.

Dzięki podejściu self-service BI oferowane przez Cogit systemy analityczno-raportowe pozwalają użytkownikom biznesowym – nawet posiadania wiedzy analitycznej – tworzyć przejrzyste raporty i wizualizacje pomocne w codziennej pracy. Dlatego jeśli chcesz wdrożyć kokpit menedżerski lub inne rozwiązania IT, to zapraszamy do kontaktu.

Materiały dodatkowe

Prognozowanie sprzedaży – w jaki sposób ułatwia podejmowanie decyzji w firmie?

Prognozowanie sprzedaży to narzędzie odgrywające ważną rolę w osiąganiu stabilności i przewagi konkurencyjnej na dynamicznych rynkach. Dzięki niemu firmy mogą lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania i precyzyjniej dostosować swoje działania do zmieniających się warunków. Jakie znaczenie ma prognozowanie dla skutecznego zarządzania? Sprawdź, jak przewidywanie wyników sprzedaży może wspierać rozwój Twojej firmy i ułatwiać podejmowanie decyzji na każdym etapie działalności.

Czytaj więcej (4 min)
wizualizacja danych na czym polega

Na czym polega wizualizacja danych i z jakich narzędzi do wizualizacji korzystać?

Wizualizacja danych stanowi obecnie ważny element pracy z dużymi zbiorami informacji. Dzięki odpowiednim narzędziom można z łatwością przekształcić skomplikowane zestawienia liczbowe w zrozumiałe informacje dla każdego. Narzędzia do wizualizacji danych ułatwiają specjalistom szybsze podejmowanie decyzji opartych na danych. Zastanawiasz się, jak to może zmienić sposób, w jaki pracujesz z danymi? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak uprościć codzienną analizę.

Czytaj więcej (3 min)

Czym jest whistleblowing? Na czym polega procedura ochrony sygnalistów?

Whistleblowing, czyli sygnalizowanie nieprawidłowości, jest procesem zgłaszania przez pracowników, byłych pracowników lub osoby z otoczenia organizacji, wszelkich działań, które stanowią naruszenie prawa lub stanowią zagrożenie dla porządku publicznego. 

Czytaj więcej (5 min)

Compliance – co to jest i jak wygląda wdrożenie w firmie?

Compliance, znane również jako zarządzanie zgodnością, to proces zapewniania, że organizacje działają zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, regulacjami, standardami branżowymi oraz wewnętrznymi politykami i procedurami.

Czytaj więcej (4 min)

Jak system SCM wspiera zarządzanie łańcuchem dostaw?

Zarządzanie łańcuchem dostaw jest zadaniem skomplikowanym i wymagającym zaawansowanych narzędzi. System SCM (Supply Chain Management) odgrywa ważną rolę w optymalizacji procesów logistycznych i zarządzaniu przepływem towarów. SCM  to ważny element strategii każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa dążącego do osiągnięcia wysokiej efektywności i zadowolenia klientów. Sprawdź jak zoptymalizować procesy, zredukować koszty i zwiększyć satysfakcję klientów, wykorzystując systemy zarządzania łańcuchem dostaw. 

Czytaj więcej (4 min)

Raportowanie ESG – jak przygotować firmę do wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju?

Raportowanie ESG (Environmental, Social, and Governance) jest ważnym elementem zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami. Obejmuje monitorowanie i komunikowanie wpływu firmy na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, a jego znaczenie rośnie w oczach inwestorów i konsumentów.  Jak więc przygotować firmę do wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju?

Czytaj więcej (4 min)