Analityczny MDM
W wielu organizacjach jakość danych nie jest sprawą zupełnie nową, w szczególności w kontekście projektów integrujących dane z wielu źródeł, czyli Hurtowniami Danych i Business Intelligence. Po wdrożeniu Hurtowni Danych i Business Intelligence organizacja sporo już wie na temat jakości danych i problemów z niejednoznaczną ich interpretacją. Na tym etapie muszą (a przynajmniej powinny) być zbudowane centralnie słowniki pozwalające na uniwersalną kategoryzację i interpretację pojęć biznesowych. Jest to dobra podstawa do budowy pierwszego, łatwiejszego kroku: budowy analitycznego MDM.
Mając powyższe, „hurtowniane” doświadczenia, wdrożenie analitycznego MDM jest zadaniem osiągalnym dla każdej organizacji. Należy dodać do bieżących rozwiązań narzędzia oraz procesy łączące słowniki z procedurami zarządzania jakością i spójnością danych (Data Governance). Bardzo ważne jest umiejscowienie odpowiedzialności za te procesy i ich rezultaty. Aby móc mówić o rozwoju MDM muszą być one realizowane bezpośrednio przez użytkowników biznesowych lub dedykowane, stworzone w tym celu jednostki.
Na tym etapie biznes będzie w stanie przejąć odpowiedzialność za własne dane na poziomie analitycznym, czyli będzie mógł zidentyfikować problemy a następnie stworzyć reguły i procesy korygujące. Analityczny MDM nie da jeszcze pełnych możliwości zapobiegania problemom u źródła – w miejscach powstawania danych. Częściowo będzie to jednak możliwe, tam gdzie analiza jakości danych umożliwi diagnozę przyczyn i łatwe ich usunięcie.
Kolejnym krokiem jest operacyjny MDM.
Analityczny MDM
W wielu organizacjach jakość danych nie jest sprawą zupełnie nową, w szczególności w kontekście projektów integrujących dane z wielu źródeł, czyli Hurtowniami Danych i Business Intelligence.
Czytaj więcejOperacyjny MDM
Wyniki i obserwacje z wykorzystania analitycznego MDM powinny posłużyć jako podstawa do wdrożenia operacyjnego MDM. W operacyjnym wydaniu, MDM pełni już znaczniej bardziej aktywną rolę.
Czytaj więcej