Self-service BI

Rozwiązania

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji o naszych rozwiązaniach, usługach, czy doświadczeniach - zapraszamy na bezpłatną konsultację.

Self-service BI

Założeniem rozwiązań Self-service Business Intelligence jest podejście bazujące na udostępnieniu użytkownikom biznesowym dostępu i możliwości pracy z informacjami bez angażowania działu IT. Self-service BI jest podejściem korzystnym zarówno dla użytkowników biznesowych jak i IT – biznes może tworzyć spersonalizowane raporty i dokonywać analiz, co sprzyja odciążeniu IT i możliwości skupienia się na innych działaniach.

Głównym założeniem dla tego typu rozwiązań jest udostępnienie przejrzystego, zrozumiałego (dostosowanego do umiejętności informatycznych użytkowników biznesowych) interfejsu, który jest łatwy w użyciu. Rola IT ogranicza się tylko np. do obszaru hurtowni danych, opracowania słowników danych dla użytkowników biznesowych itp. Oprócz ewidentnych plusów tego typu podejścia, angażowania w podejmowanie decyzji na bazie informacji, a nie przeczucia istnieje też ryzyko wprowadzenia bałaganu, braku spójności do systemu raportowego (różne miary, nazwy, itp.). Dlatego podejście do tego typu zagadnień powinno być mocno ukierunkowane biznesowo i zdefiniowane powinny zostać pewne wspólne zasady, słowniki, miary, czy procesy raportowe.

Self Service Bi – sprawdzone rozwiązania do firmy

Cogit od ponad 30 lat wspiera swoich klientów w zakresie doradztwa. Świadczymy wysokiej klasy usługi business intelligence i wdrażamy nowoczesne rozwiązania bi. Pomagamy m.in. podnieść jakość przetwarzanych informacji. Hurtownia danych standaryzuje i systematyzuje zarządzanie przepływem danych, co pozwala podejmować lepsze decyzje biznesowe. Bazujemy na czołowych systemach takich jak Power BI, IBM Congos Analytics, Birst, czy Oracle BI. Wdrażamy usługi chmurowe i technologi eon-premises integrujące dane z różnych systemów, zarówno z mniej, jak i bardziej popularnych.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że usługi self service business intelligence powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Dlatego współpracę z każdym klientem zaczynamy od dokładnej analizy potrzeb, która pomaga zrozumieć wymagania i podjąć optymalne decyzje dotyczące wdrożenia.

Dysponujemy w tym zakresie wiedzą, praktyką i referencjami, pozwalającymi na dobór i wdrożenie rozwiązań czołowych producentów rozwiązań tej klasy. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat rozwiązań Self-service Business Intelligence skontaktuj się z nami drogą mailową info@cogit.pl lub zadzwoń pod numer telefonu +48 22 496 60 00.

W zakresie Self-service BI rekomendujemy następujące rozwiązania:

Birst

Infor Analytics - business intelligence, bi

Oracle OBIEE 12c - business intelligence, bi

Microsoft Power BI - business intelligence, bi

Materiały dodatkowe

Prognozowanie sprzedaży – w jaki sposób ułatwia podejmowanie decyzji w firmie?

Prognozowanie sprzedaży to narzędzie odgrywające ważną rolę w osiąganiu stabilności i przewagi konkurencyjnej na dynamicznych rynkach. Dzięki niemu firmy mogą lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania i precyzyjniej dostosować swoje działania do zmieniających się warunków. Jakie znaczenie ma prognozowanie dla skutecznego zarządzania? Sprawdź, jak przewidywanie wyników sprzedaży może wspierać rozwój Twojej firmy i ułatwiać podejmowanie decyzji na każdym etapie działalności.

Czytaj więcej (4 min)
wizualizacja danych na czym polega

Na czym polega wizualizacja danych i z jakich narzędzi do wizualizacji korzystać?

Wizualizacja danych stanowi obecnie ważny element pracy z dużymi zbiorami informacji. Dzięki odpowiednim narzędziom można z łatwością przekształcić skomplikowane zestawienia liczbowe w zrozumiałe informacje dla każdego. Narzędzia do wizualizacji danych ułatwiają specjalistom szybsze podejmowanie decyzji opartych na danych. Zastanawiasz się, jak to może zmienić sposób, w jaki pracujesz z danymi? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak uprościć codzienną analizę.

Czytaj więcej (3 min)

Czym jest whistleblowing? Na czym polega procedura ochrony sygnalistów?

Whistleblowing, czyli sygnalizowanie nieprawidłowości, jest procesem zgłaszania przez pracowników, byłych pracowników lub osoby z otoczenia organizacji, wszelkich działań, które stanowią naruszenie prawa lub stanowią zagrożenie dla porządku publicznego. 

Czytaj więcej (5 min)

Compliance – co to jest i jak wygląda wdrożenie w firmie?

Compliance, znane również jako zarządzanie zgodnością, to proces zapewniania, że organizacje działają zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, regulacjami, standardami branżowymi oraz wewnętrznymi politykami i procedurami.

Czytaj więcej (4 min)

Jak system SCM wspiera zarządzanie łańcuchem dostaw?

Zarządzanie łańcuchem dostaw jest zadaniem skomplikowanym i wymagającym zaawansowanych narzędzi. System SCM (Supply Chain Management) odgrywa ważną rolę w optymalizacji procesów logistycznych i zarządzaniu przepływem towarów. SCM  to ważny element strategii każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa dążącego do osiągnięcia wysokiej efektywności i zadowolenia klientów. Sprawdź jak zoptymalizować procesy, zredukować koszty i zwiększyć satysfakcję klientów, wykorzystując systemy zarządzania łańcuchem dostaw. 

Czytaj więcej (4 min)

Raportowanie ESG – jak przygotować firmę do wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju?

Raportowanie ESG (Environmental, Social, and Governance) jest ważnym elementem zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami. Obejmuje monitorowanie i komunikowanie wpływu firmy na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, a jego znaczenie rośnie w oczach inwestorów i konsumentów.  Jak więc przygotować firmę do wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju?

Czytaj więcej (4 min)