Planowanie sprzedaży

Rozwiązania

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji o naszych rozwiązaniach, usługach, czy doświadczeniach - zapraszamy na bezpłatną konsultację.

Planowanie sprzedaży i operacji

Dostosuj planowanie operacyjne, finansowe i marketingowe do tych samych celów strategicznych. Zapewnij zgodność planów produkcyjnych z wymaganiami klientów i celami sprzedaży.

Częstym problemem, w przypadku wielu organizacji jest proces planowania operacyjnego i sprzedaży, który opiera się na szeregu sprzecznych prognoz, bazujących na niespójnych założeniach. Prognoza sprzedaży ma na przykład tendencję do optymalizacji przychodów, podczas gdy prognoza operacji optymalizuje koszty, przy czym każdy myśli inaczej i opiera się na różnych zestawach założeń.

Żeby zachować spójność w procesie planowania, przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności procesów i szybkości w reakcji na zmiany, w wielu przypadkach koniecznym staje się wykorzystanie systemów do planowanie sprzedaży i operacji, które ustrukturyzuje planowanie w całym przedsiębiorstwie. Dzięki tego typu systemom, możesz wygenerować wykonalny plan oparty na spójnych założeniach i szybciej reagować na nowe możliwości i zagrożenia.

Dlaczego S&OP jest ważne?

Planowanie sprzedaży i operacji łączy różne aspekty działalności, takie jak sprzedaż, marketing, produkcja, logistyka i finanse, w spójny plan. Dzięki temu organizacje mogą uniknąć konfliktów między działami i osiągnąć większą efektywność. Zoptymalizowany proces planowania oraz wspólne prognozy wspierają skuteczne zarządzania złożonym łańcuchem dostaw i łączą strategię firmy w całość.

Korzyści z posiadania systemu S&OP

  • Zoptymalizowane zarządzanie zasobami – efektywnie wykorzystuj zasoby, dzięki czemu unikniesz marnotrawstwa i zminimalizujesz koszty operacyjne.
  • Zminimalizowane ryzyko zmienności dostaw i wahania popytu – uzyskaj lepszą widoczności ograniczeń w zaopatrzeniu, zapasach, magazynowaniu, transporcie, siły roboczej i dystrybucji.
  • Poprawa procesów biznesowych – popraw wydajność i jakość pracy.
  • Skuteczniejsza współpraca między działami – wspieraj interakcję i niweluj bariery w komunikacji.
  • Bardziej efektywne radzenie sobie z wyzwaniami biznesowymi – szybciej reaguj na zmieniające się warunki rynkowe i bardziej elastycznie dostosowuj strategię do wyzwań, zwiększaj konkurencyjność firmy.
  • Dopasowanie strategii biznesowej do operacji – uzyskaj kompleksowy obraz popytu, podaży i finansów, który pomaga dopasować strategiczny biznes plan do możliwości operacyjnych.

Narzędzia i Technologie

W dzisiejszym świecie biznesu technologia odgrywa kluczową rolę w procesie S&OP. Oferowane przez nas rozwiązania wspierają przedsiębiorstwa pozwalając na szybkie  dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych, zwiększenie precyzji prognozowania oraz lepsze zarządzanie dostawami i magazynowaniem. W efekcie, przedsiębiorstwa mogą osiągnąć wyższą konkurencyjność oraz poprawić jakość obsługi klienta.

Zapewniamy kompleksowe wsparcie i doradztwo, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Nasze rozwiązania są skalowalne i elastyczne, co pozwala na ich dostosowanie do różnych branż i wielkości firm. Przykładowe ekrany rozwiązań dedykowanych S&OP dostępne po prawej stronie ekranu, a więcej informacji:

Jak rozwiązania technologiczne wspierają planowanie sprzedaży?

W dzisiejszym świecie technologia odgrywa kluczową rolę w procesie S&OP. Nasze rozwiązania wspierają przedsiębiorstwa w szybkim dostosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych, zwiększają precyzję prognozowania oraz poprawiają zarządzanie dostawami i magazynowaniem. W rezultacie firmy mogą osiągnąć wyższą konkurencyjność oraz poprawić jakość obsługi klienta.

Plan operacyjny przykład

Dobry plan operacyjny przedsiębiorstwa to nie tylko dokument, ale narzędzie zarządzania, które pomaga w realizacji strategii firmy. Oto przykładowe elementy, które powinien zawierać skuteczny plan:

  1. Cele strategiczne – jasno określone cele, które przedsiębiorstwo chce osiągnąć w określonym czasie.
  2. Analiza zasobów – ocena dostępnych zasobów i ich efektywne wykorzystanie.
  3. Harmonogram działań – szczegółowy plan działań, który obejmuje wszystkie kluczowe procesy.
  4. Monitorowanie i ocena – systemy monitorowania postępów oraz oceny wyników.

Dostarczamy nowoczesne narzędzia do planowania, które ułatwiają nie tylko realizację planów sprzedażowych, ale także planowanie operacyjne, planowanie popytu, czy też planowanie dostaw. Dlatego jeśli chcesz wdrożyć nowoczesne rozwiązania w firmie, to zapraszamy do kontaktu.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania sprzedaży i operacji, skontaktuj się z nami drogą mailową info@cogit.pl lub zadzwoń pod numer telefonu +48 22 496 60 00, a nasi eksperci chętnie udzielą Ci porad i wsparcia.

Planowanie sprzedaży i operacji w CSFM

Zobacz przykładowe ekrany Cogit Supply and Financial Management

analiza danych historycznych

Zobacz przykładowe ekrany Infor S&OP

Materiały dodatkowe

System WMS – klucz do efektywnego zarządzania magazynem

System WMS (skrót od Warehouse Management System) to istotne narzędzie w zarządzaniu magazynem, które zyskuje na znaczeniu w logistyce. W artykule przybliżymy, czym dokładnie jest program WMS, jak wpływa na efektywność procesów magazynowych oraz jakie funkcje i korzyści oferuje. Jeśli prowadzisz magazyn lub zarządzasz logistyką, dowiesz się, jak wdrożenie tego systemu może usprawnić Twoje operacje. Oprócz tego przedstawimy kroki wdrożenia oraz porady, jak wybrać odpowiedni system dla Twojej firmy.

Czytaj więcej (4 min)

Prognozowanie sprzedaży – w jaki sposób ułatwia podejmowanie decyzji w firmie?

Prognozowanie sprzedaży to narzędzie odgrywające ważną rolę w osiąganiu stabilności i przewagi konkurencyjnej na dynamicznych rynkach. Dzięki niemu firmy mogą lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania i precyzyjniej dostosować swoje działania do zmieniających się warunków. Jakie znaczenie ma prognozowanie dla skutecznego zarządzania? Sprawdź, jak przewidywanie wyników sprzedaży może wspierać rozwój Twojej firmy i ułatwiać podejmowanie decyzji na każdym etapie działalności.

Czytaj więcej (4 min)

Jak system SCM wspiera zarządzanie łańcuchem dostaw?

Zarządzanie łańcuchem dostaw jest zadaniem skomplikowanym i wymagającym zaawansowanych narzędzi. System SCM (Supply Chain Management) odgrywa ważną rolę w optymalizacji procesów logistycznych i zarządzaniu przepływem towarów. SCM  to ważny element strategii każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa dążącego do osiągnięcia wysokiej efektywności i zadowolenia klientów. Sprawdź jak zoptymalizować procesy, zredukować koszty i zwiększyć satysfakcję klientów, wykorzystując systemy zarządzania łańcuchem dostaw. 

Czytaj więcej (4 min)

System do planowania i prognozowania dostaw – część III

Zapraszamy na ostatni z serii webinar dotyczący planowania i zarządzania dostawami do sklepów i centrów dystrybucyjnych. Tym razem, zajmiemy się tematem związanym z planowaniem centrów logistycznych, ruchów międzysklepowych, czy zarządzaniem poprzez alerty.

Czytaj więcej (1 min)

System do planowania i prognozowania dostaw – część II

Zapraszamy na drugi webinar dotyczący planowania i zarządzania dostawami do sklepów i centrów dystrybucyjnych. Przedstawimy jak planista przy użyciu kilku prostych formatek może wykorzystać parametry ekspozycji do sterowania replenishmentem sklepów.

Czytaj więcej (1 min)

System do planowania i prognozowania dostaw

Zapraszamy na cykl trzech webinariów, podczas których zaprezentujemy koncepcję planowania i zarządzania dostawami do sklepów i centrów dystrybucyjnych. Przykłady zostaną zwizualizowane przy użyciu dedykowanego systemu do planowania i prognozowania dostaw oraz naszych doświadczeń projektowych.

Czytaj więcej (1 min)